הכשרת כספים ונכסים שלא דווחו לרשות המס בהליך גילוי מרצון אנונימי

משרד האוצר הודיע בהודעה דרמטית למדינות ה-OECD כי ישראל תאמץ את הנוהל של חילופי מידע אוטומטיים אודות חשבונות פיננסיים לצורכי מס עד תום 2018.

הודעה דרמטית זו מצטרפת לשורה של הליכים שביצעה רשות המיסים לגילוי הון שחור שלא דווח לה. כך למשל, ביום 05/11/14 פורסם בכלי התקשורת כי עשרות ישראלים נחקרו ברשות המיסים על כספים שהוחזקו בבנק UBS שווייץ ולא שילמו בגינם מס בישראל. לאחר חקירה ממושכת אף נתפסה רשימה של מאות אנשים נוספים המטופלת בימים אלה ברשות המיסים ועוד צפויים מעצרים נוספים.

צעד זה מהווה המשך למאמצים הרבים שמשקיעה רשות המיסים בגילוי חשבונות של אלפי ישראלים בהיקף המסתכם במאות מיליוני אירו. על-פי החשד, רובם המכריע של הכספים המוחזקים בחשבונות לא דווחו לרשות המסים ולא שולם בגינם מס.

נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות של רשות המיסים ותופעת תפישת “עברייני מס” מתרחבת תוך הרחבת שיתוף הפעולה של מדינת ישראל עם מדינות ה-OECD כך שאנו צפויים לקרוא פרסומים נוספים על אנשים שנתפסו בידי רשות המיסים.

למרות הרחבת הפעילות היזומה של רשות המיסים, עדיין לא מאוחר להקדים ולדווח על כספים אלה ולהימנע מחשיפה פלילית. משרדנו מלווה ומטפל בלקוח לאורך כל הליך הגילוי מרצון לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי והכשרת ההון כמו גם לאורך ההליך האזרחי וקביעת חבות המס המינימלית האפשרית וכל זאת בסודיות מוחלטת. לצורך כך משרדנו פועל במסגרת הוראת השעה שהוציאה רשות המיסים שתוקפה לשנה. במסגרת הוראת השעה מאפשרת רשות המיסים להגיש בקשות בשני מסלולים: מסלול אנונימי ומסלול “מקוצר”.

מסלול אנונימי

במסגרת מסלול זה שתוקפו לשנה מיום 7/9/14, ניתן להגיש בקשה ללא פרטים מזהים של הנישום לרשות המיסים.

מניסיון רב שנצבר במשרדנו ובמקרים רבים שטופלו על ידנו בהצלחה רבה עולה כי יש חשיבות רבה להכנת הבקשה לגילוי מרצון בצורה זהירה ומקצועית שיש בה להביא לסיום מוצלח של הליך הגילוי מרצון ולחבות מס מינימלית. בתוך 90 יום מהגשת הבקשה לגילוי מרצון, יחליט הפונה האם לחשוף את פרטיו ולהשלים את מהלך הגילוי מרצון או שלא למסור את פרטיו ולשמור על סודו . לפיכך, רצוי לבצע את הליך הגילוי מרצון בעזרת עו”ד מומחה בתחום על מנת להנות מחיסיון בדין וסודיות לאורך כל ההליך.

מסלול מקוצר

מסלול זה אפשרי למי שסך ההון שנכלל בבקשה לגילוי מרצון אינו עולה על 2 מליון ₪ וההכנסה החייבת הנובעת מהון זה אינה עולה על סך 500,000 ₪.

החיסרון – לא ניתן יהיה להגישה בצורה אנונימית.

ככול שהנישום ישלם את המס בתוך 15 ימים מיום מסירת הודעת התשלום, לא יפתח כנגדו הליך פלילי בגין המידע שמסר בהודעת הגילוי מרצון, יחד עם זאת הוא חשוף לחיוב במס בלתי ידוע כשפרטיו ידועים לרשות המיסים.

צוות משרדנו כולל עו”ד ורו”ח יוצאי רשות המיסים, ומשרד המשפטים . בראשם עו”ד מוקי גורפיין לשעבר בכיר במחלקה המשפטית ברשות המיסים ליווה חקירות שונות שניהלה רשות המיסים וכיום מרצה בפורומים שונים בלשכת עו”ד ובלשכת רו”ח ועו”ד (רו”ח) תמיר פורר ששימש בעבר בתפקיד בכיר במס הכנסה וכחבר מליאת הרשות לניירות ערך וכיום חבר בועדות מיסים, ועדה פלילית, וועדת נאמנויות בלשכת עו”ד בישראל.

לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל’: 03-6938380 או בדואר אלקטרוני tamir@gfblaw.co.il.

במקרים דחופים ניתן לחייג למספר: 052-6808862

מאמרים אחרונים