הסדרי
חוב מס

הסדרי
חוב מס

מסתבר שהלקוח אשר רכש את דירת המגורים שלו לפני כ-10 שנים ואף שילם את מס הרכישה במועד אינו יכול לרשום את דירתו בטאבו מאחר וקיים חוב מס שבח למוכר הדירה בסך כ-200,000 ש”ח ובלי אישור מס שבח לא ניתן לרשום את הדירה בטאבו.
הבעיה , אותו אדם שמכר ללקוח את דירתו לא שילם את מס השבח בגין מכירה זו , מפאת שפשט רגל או מכל סיבה אחרת. הלקוח נמצא במצב אבסורדי בו הוא נדרש ע”י רשות המיסים לשלם את חוב מס השבח של המוכר אחרת היא לא תנפיק לו אישור מס שבח המופנה ללשכת רישום המקרקעין . כתוצאה מכך הלקוח אינו יכול לרשום את דירתו בטאבו דבר שמסב לו נזקים כי קונים נרתעים מלרכוש דירה שאינה רשומה בטאבו על שם המוכר.
לאחר שפעלנו מול רשות המיסים תוך שהסתמכנו על פסיקה בנושאים דומים ועל הסדרים שנעשו בעבר עוד בהיותנו בעלי תפקיד ברשות המיסים, הצלחנו לשכנע אותם בטענותינו וכתוצאה מכך הלקוח שילם רק 5% מסכום חוב מס השבח וכנגד קיבל את אישור מס השבח לרישום בטאבו

הסדרי חוב מס המאפשרים רישום נכס בטאבו
משרדנו מטפל בהסדרת חובות ישנים הקיימים לרשות המיסים תוך בחינת מהות החוב ובדיקת דרכים להפחתתו ו/או ביטולו המוחלט. החוב יכול להיות של הלקוח עצמו או במקרים אחרים חוב של אדם שמכר לו את הנכס. אם תשאלו את עצמכם הכיצד קורה שאצטרך לשלם חוב של אדם אחר על מנת שאוכל להעביר על שמי בטאבו את הנכס שרכשתי ? להלן מקרה אמיתי שקרה.
קורה לא אחת שלאדם קיים חוב לרשות המיסים וכתוצאה מחוב זה אין הוא יכול להעביר את דירת המגורים שרכש לבעלותו בלשכת רישום המקרקעין. זאת, מאחר ואותו אדם לא שילם את חוב המס הקיים בגין עסקת הרכישה ולכן רשות המיסים אינה מוכנה לתת לו אישורי מיסים לצורך רישום הנכס בלשכת רישום המקרקעין.
לדוגמא ניקח מקרה , אשר טופל על ידי משרדנו בהצלחה, בו לקוח שלנו ניסה למכור את דירת המגורים שלו אבל אף קונה לא היה מוכן לחתום עימו על הסכם רכישה עד שיסדיר את רישום בעלותו בדירה בלשכת רישום המקרקעין.

מאמרים אחרונים

צור קשר

נתקלתם בבעיה?
צריכים סיוע בענייני מס?
השאירו פרטים

או חייגו 03-6938380